21/12/2022

Luxe in druk

De stijlvolle luxe van Sabato

Sabato is het geraffineerde luxemagazine dat je kan terugvinden als bijlage bij de weekendkranten De Tijd en L’Echo, beide uitgaven van Mediafin. Met thema’s als food, design architectuur, mode en reizen positioneert Sabato zich ondubbelzinnig als topspeler in het luxesegment. Dat Sabato geen doordeweeks magazine is mag ook blijken uit het feit dat de redactie jaarlijks uitpakt met 4 extra dikke, speciale edities. Deze bewaarnummers zijn liggend opgemaakt, ‘oblong’ in het vakjargon, en gelijmd afgewerkt met een rechte rug. Daarnaast is er nog een bijzondere ‘summer edtion’ met een bundeling van artikels van het afgelopen jaar. Het is Roularta Printing dat sinds 2020 in staat voor de productie van dit heuse paradepaardje. “We zijn bijzonder tevreden over de samenwerking en de drukkwaliteit van Roularta Printing”, aldus Olivier Ditroia, Managing Editor bij Mediafin.

Flexibiliteit op alle vlakken
“De verregaande flexibiliteit van Roularta Printing kunnen we bijzonder appreciëren”, onderstreept Olivier Ditroia. “Een voorbeeld. Dit jaar viel de feestdag van 11 november op een vrijdag, de sluitingsdag voor het opleveren van bestanden aan de drukkerij. Net op dat moment leggen wij de laatste hand aan een extra dik nummer. Uitzonderlijk heeft de drukkerij extra mensen voorzien op zaterdag om onze bestanden te verwerken en de productie op te starten.” Die flexibiliteit manifesteert zich niet alleen in de dienstverlening maar evenzeer in de productie zelf. “Af en toe werken we op een bijzondere papierkwaliteit, een afwijkend formaat of krijgen we van adverteerders de vraag om bijvoorbeeld een cover in tabernakelvouw te creëren.”

Constante kwaliteit
Over de drukkwaliteit is Olivier Ditroia erg tevreden. “Een drukproces is niet altijd eenvoudig. Bovendien kampen we de laatste tijd met een schaarste aan grondstoffen en stijgende papierprijzen. Desondanks levert Roularta Printing constant een heel degelijke kwaliteit.”

Een partner in duurzaamheid
Roularta Printing positioneert zich al geruime tijd als duurzame en ecologische drukkerij. Is dat voor een magazine als Sabato een meerwaarde? “Ook binnen Mediafin zijn we volop met duurzaamheid bezig. We hebben een traject op poten gezet om alle parameters te verzamelen en op termijn meer duurzaam te worden. Vanzelfsprekend speelt het drukken van onze kranten en magazines hier een belangrijke rol in”, bevestigt Olivier Ditroia.

 

 

 

Een globaal aanbod
De toekomst voor Sabato? “Ons lezerspubliek is een veeleisend zakelijk publiek, een doelgroep met een hoge digitale geletterdheid. We zetten dan ook volop in op digitalisering, niet alleen voor De Tijd en L’Echo maar ook voor Sabato. Maar het is én-én. We blijven ook volop investeren in een luxe-printproduct voor onze lezers. Meer zelfs, het volume van Sabato neemt almaar toe, tot zelfs meer dan 200 pagina’s voor de speciale edities. Sabato is, nog meer dan de dagelijkse krant, een echt print product.”

 

 

 

Springlevend en vastberaden
“Sabato evolueert continu op basis van de verwachtingen van ons doelpubliek. Continu schaaft onze redactie aan nieuwe rubrieken en ideeën en het blad kreeg vorig jaar ook een knappe restyling”, schetst Olivier Ditroia. Het mag duidelijk zijn: Sabato is springlevend en Mediafin is vastberaden de toppositie van dit toonaangevende luxemagazine ook in de komende jaren te verzekeren. En daarbij kan de redactie rekenen op de onafgebroken toewijding van Roularta Printing als professionele partner voor de productie.

Vragen? Neem contact op
-
-
terug naar nieuwsoverzicht
This site is registered on wpml.org as a development site.