The New York Times (NYT), een van ’s werelds meest gekende en prestigieuze kranten, kiest Roularta Printing voor het drukken van zijn maandelijkse lifestylebijlage T Magazine – International Edition. De in Roeselare gevestigde drukkerij van Roularta Media Group is de grootste offsetdrukkerij van België.
Het gaat Roularta Printing voor de wind: enkele maanden nadat de drukkerij als strategische drukpartner werd gekozen door de Britse uitgeverij The Financial Times (persbericht 23/10/2023), kiest ook het Amerikaanse The New York Times voor Roularta Printing.
Roularta Printing neemt het drukken van T Magazine voor zijn rekening. Deze maandelijkse lifestylebijlage wordt samen met The New York Times International Edition verspreid onder abonnees, kiosken en verkooppunten in alle markten buiten Noord-Amerika (het Verenigd Koninkrijk, Europa, Midden-Oosten en Azië). De eerste exemplaren rolden begin februari 2024 van de persen.
De keuze van The New York Times voor Roularta Printing is te danken aan diens solide reputatie, centrale ligging in West-Europa en continue investeringen in innovatie en duurzaamheid. Zo investeerde de drukkerij in 2023 zo’n 4,5 miljoen euro in energie-efficiënte droogovens, wat de CO2-uitstoot met 14% reduceerde.
Helen Konstantopoulos, VP Int. Circulation & Development, The New York Times:
“We kozen Roularta Printing voor het drukken van T Magazine omwille van hun hoge kwaliteit en aanzienlijke expertise. Hun locatie in het hart van Europa is ook uiterst efficiënt met het oog op distributie. We kijken uit naar een succesvolle commerciële relatie.”
Steven Renders, General Manager Roularta Printing:
“We zijn vereerd dat NYT Roularta Printing gekozen heeft als partner voor het drukken van T Magazine. Voor ons is dit een belangrijke mijlpaal: nooit eerder mochten we zo’n significante oplage voor de Britse markt drukken.”